elinsilvegren.blogg.se

Livet på gymet och runt det

Ett upprörande möte

Kategori: Träning

Och där satt hon och kallade mig överviktig. Den där barnmorskan. "Vem tror hon att hon är", tänkte jag. 
 
Jag var där för att få ut nya ppiller, men pga mitt höga blodtryck tyckte hon nu att vi faktiskt får testa något annat. Sen ville hon väga mig, och mitt BMI säger att jag är överviktig. Inget som jag inte redan visste, men det var ändå ett slag i magen. Jag vet att de måste gå efter sina mallar och regler, men ändå så känns det riktigt fel. "Vad fan vet du om mig" kände jag. 
 
JAG är inte nöjd med hur min kropp ser ut, men jag är på gymmet flera ggr i veckan för att försöka ändra det. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut men jag har en bra självkänsla. Jag vet vem jag är och det krävs mycket för att någon ska få mig att vika på mig. Jag är stolt över mig själv, att jag är en stark individ. 
 
Men alla dessa som inte känner som mig. Säg att de hade varit jag men att jag hade varit väldigt svag för andras åsikter, och där sitter hon och kallar mig överviktig. Hur hade det fått mig att må? 
 


Dagens kropp. Är det konstigt att så många mår dåligt över sina kroppar i dagens läge? 
 
Kommentera inlägget här: